Při koupi ojetého vozu buďte opatrní

Bohužel, skutečný ujetý počet najetých kilometrů je v Čechách skutečnou pohromou!

Tento jev je mimořádně běžný a můžete si být jisti, že počet najetých kilometrů u většiny automobilů, které se nacházejí v bazaru, byl víceméně zfalšovaný. Nejvíce si dejte pozor na dieselové motory dovážené ze zahraničí.
nabořené auto

Nenechte se zmást!

Metoda odhalování podvodů znamená důkladné prozkoumání vnitřních prvků. Silně opotřebené gumové prvky (např. na pedálech), poškozené čalounění sedadel, opotřebený kryt spojky a volant atd. svědčí o extrémně dlouhé životnosti. Auto s takovými stopami urazilo mnohem více než desítky tisíc kilometrů. Profesionální obchodníci obvykle vyměňují tyto malé části za účelem skrytí najetých kilometrů automobilu (zejména kryty pedálů a prahů dveří). Pohled na tyto nové detaily ve vozidle starém několik let by měl vyvolat podezření. Samozřejmě se vyplatí navštívit autorizovaného dealera nebo profesionálního mechanika.

Vůz s nízkým počtem najetých kilometrů je skutečně jednodušší koupit od soukromého prodejce než z bazaru. Ale musíme počítat s vyššími náklady. Na druhou stranu, nebudeme se muset později bát o stav našeho nového vozu a bát se navštívit mechanika.

Havarované?

Zde je v sázce naše bezpečnost a musíte se s jistotou obracet na záruky prodejce. V nabídce je drtivá většina automobilů tzv. bez nehod, ale když se podíváme pozorně, ukáže se, že auto prošlo nějakou nehodou. Nikdy nevěřte prodejci a ujistěte se, že auto, o které se zajímáte, není past na kolech. Můžeme to udělat sami, ale doporučujeme vám požádat o pomoc odborníka.
auto v dílně

První majitel

„První majitel“ je také skvělým polem pro nepřesnosti a nedorozumění. Každý by chtěl koupit auto přímo od prvního majitele. Koneckonců předpokládáme, že se o něj stará muž, který má nové auto a udržuje jej v nejlepším stavu. Proto obchodníci opravdu rádi trochu ohýbají realitu a do reklamy vkládají frázi „první majitel“. Zde také doporučujeme opatrnost a výběr prodejce. Může se ukázat, že první majitel opravdu znamená prvního majitele, ale myslí se tím v Čechách a zapomínáme na minulost auta v zahraničí.