Jezdíte někdy na vodu? Vodáci mívají spoustu krásných zážitků, s nimiž trumfnou i mnohé zahraniční zájezdy, a někteří také díky tomu dali přednost tuzemské dovolené před zahraniční, ačkoli máme otevřené hranice a už dávno tu nestraší železná opona. Zábavu vodáci zažívají nejen na říční hladině, případně pod ní, baví se i v kempech, jsou-li dobře vybavené a je-li tu také dostatek pokrmů. Představte si, že jste právě zakotvili v některém z kempů na horním toku Vltavy, ve kterém je v provozu restaurace s výdejním okénkem a venkovní stoly se slunečníky. Pro vodáky naprostá idylka, protože se nemusí tísnit v uzavřené místnosti a mohou si vychutnat jídlo na čerstvém vzduchu.
Problém však nastává ve chvíli, kdy lidé stojí ve frontě, čekají, až se jim donese objednaný pokrm, vzniká tu tlačenice a rozhodně to není ani příjemné, ani reprezentativní. Mnohem lepší by bylo, kdyby majitel restaurace vyrukoval se systémem retekess.
Co je to retekess?
Pod tímto názvem se ukrývá důmyslný systém pagerů, které obsluhující personál rozdá zákazníkům po objednávce jídla, a ve chvíli, kdy kuchař jídlo nachystá, odešle zprávu klientovi na pager a ten si jídlo přijde vyzvednout k okénku. Odevzdá pager a obdrží to, co si objednal. Jednoduché řešení, přitom nesmírně účinné. U okénka nebude žádná fronta, všichni mohou klidně sedět u stolu nebo třeba na břehu řeky, užívat klidu a pohody a pouze trpělivě vyčkávat, až bude objednané jídlo připravené.
Systém retekess se uplatní všude, kde je podobný systém stravování, a kde jsou lidé nuceni stát někde ve frontě. Pagery šetří čas i námahu hostům i obsluhujícímu personálu, který nemusí neustále běhat do kuchyně a zjišťovat, co již kuchař nachystal, a co ještě ne. Tím pádem se uleví i kuchaři, který se v klidu může věnovat své práci a nebude rozptylován číšníky a servírkami.